Monday, May 4, 2009

nak tido dah

aku da mengantuk, mata kata
'alah online la lagi'

badan kata
'tak leh tahan da ni, da sakit-sakit'

otak kata
'oiii..aku da pening da ni, dari tadi kau asyik guna aku jerk'

punggung kata
'mak aihh.. kau nak kena buasir ke? kang nanti susa nak berak'

hek elah, macam-macam la korang ni.
terpaksa la aku bangun dari kerusi dalam bilik abang mail yang banyak nyamuk, kemudian duduk sebelah mak aku di ruang tamu.

'mak, agak-agak kalau pakwe dila datang minang, mak bagi kawin tak sekarang ni?'

mak aku memang sporting biasanya, aku da senyum-senyum dapat aku rasa kan restu dari ibu ku ini.

'embah kau, belajar tak habis lagi, kalau habis belajar pon tak tau kerja apa sibuk cakap pasal kawin ngan aku, banyak sangat ringgit bapak kau?'

aduhh... ada batu besar duduk atas kepala aku kejab. itulah mak aku, kadang-kadang mood dia ok semacam, datangkan nak sound aku, pedas-pedas dia bagi. mak aku adalah seorang jawa pure. so kata-kata beliau nampak kasar, tapi tak makan dalam pon.
p/s: embah = atok

No comments: